Tuesday, January 18, 2011

magusa jutud

ma ei plaani mingil juhul siin kokandus blogi pidama hakata aga kuna ma Helenile lubasin ühte oma viimaseaja lemmik retsepti ja ka viimane kook, mis ema juures tegin sai ka sooja vastuvõtu osaliseks siis panen siia need retseptid üles kui keegi peaks tahtma proovida :)

esimene on keeksi retsept..ma ei tea miks ma siiani alati arvasin, et keeks on üks vastik kuiv plönn ja seda pole elusees mõtet teha..ükspäev proovisin ja siis tegin ülepäeva nädal aega sest olime Morganiga mõlemad keeksivaimustuses (ühekorra oli Mate ka kui unustasime keeksi köögis välja ja ta üksi olles sellest pool mõnuga ära sõi)

Mu lemmik on, et see keeks ei nõua mingeid jõupingutusi ja kõik põhilised ained on alati kodus olemas.

175 g võid
175 g toorjuustu
200 g suhkrut
3 muna
3,5 dl jahu
1 tl küpsetuspulbrit
näpuotsatäis soola
1 sl vaniljesuhkrut

lisada võib taignasse veel ükskõik mida..mina olen teinud kuivatatud aprikoosidega, shokolaadiga, riivitud õuntega ja mandlilaastudega.

Sega vahule või, toorjuust ja suhkur (kõige lihtsam on kõiki neid asju kokku segada elektri vahustajaga). Lisa pidevalt segades ükshaaval munad. Sega kuivained omavahel ning lisa või-segule. Pane tainas võiga määritud keeksi või koogivormi. Küpseta 150 kraadi juures 1 tund ja 35 minutit.

huh mul tuleb seda kirjutades ju nii keeksi isu..ei tea kas riskin ja jalutan poodi või söön lihtsalt seda jäätist, mis kapis on (eile peale trenni läksime kiiruga poest läbi et, õhtusöögiks salatit teha ja tubli ja tervislik olla..hahahah..morgan õppis, et näljase ja trennist väsinuna ei tohi mind üksi poodi lasta ja ise autosse ootama jääda sest ma saabusin sealt suuure koore-karamelli jäätise potsikuga ja pika pehme saiaga)

nii ja teine kook on mu praegune lemmik (kuigi mu everlasting valge shokolaadi juustukook on vist veel lemmikum)

sidruni-beseekook

Põhi:
1 ½ klaasi jahu
1 sl suhkrut
125 g võid (tükkidena)
1 munakollane
1 sl külma vett

Täidis:
1½ dl vett
1½ dl suhkrut
2 spl nisujahu
25 g võid,
1 sidruni mahl ( kui on väike sidrun ma panen ka kahe sidruni mahla mõnikord..oleneb kui hapu sisu järgi isu on)
4 munakollast

Besee:
5 munavalget
1½ dl suhkrut

1. Sega pehme või käsitsi ülejäänud ainetega siis lisa vesi ja käi veel korra kätega üle, et oleks ühtlane. Suru taigen vormi põhjale ja külgedele (mitte väga paksult, sest see kerkib ka veel ahjus).Pane koogipõhi umbes 15 minutiks külma tahenema. Kui 15.min on täis pane vorm 10min ahju 200kraadi juures.

2. Mõõda täidise ained kastrulisse ja kuumuta pidevalt segades (munad lisa viimasena), kuni segu pakseneb ja hakkab kergelt mullitama. Alanda kuumust ja hauta tasasel kuumusel veel 2-3 minutit. Võta köögi alus välja ja vala kuum täidis sinna peale.

3.Vahusta munavalged tugevaks vahuks. Lisa järk-järgult juurde suhkur, vahustades pidevalt, kuni beseele tekivad tugevad läikivad tipud. Besee vala täidise peale ja vaata, et kõik oleks kaetud sellega

4. Küpseta 220 kraadi juures, kuni pealispind on kuldne, umbes 10 minutit. Mulle meeldib kõige rohkem see kook täiesti jahtunult ja külmkapist võetud aga tegelikult on natuke soojana ka juba täitsa söödav :)

ok kokatädi lõpetab praeguseks :) pai

No comments: