Friday, January 14, 2011

España!

Tere kullakallid..

võtsin hoogu, mis ma võtsin aga otsustasin ikkagi blogima hakata siin hispaanias ka.. esimene kuu,mis olin kulus lihtsalt sisse elamisele ja meie loomaaia ja üleüldise harjumise peale..ja kuigi igakord kui midagi naljakat juhtus mõtlesin, et vot täna blogin siis ikkagi selleni ei jõudnud..aga samas ongi hea kui hakkavad mu hispaania seiklused 2011..ma ei taht uut blogi ka alustada, endal on teinekord tore lugeda oma vanu hiina ja barca ja muid lugusid..

esiteks olgu öeldud, et Torreviejas paistab peaaegu, et koguaeg päike..ja see on lihtsalt imeeelineee! kuigi jaanuar on kõige külmem kuu (7-14c on vist keskmine temp) aga isegi kui on 7 kraadi õhk siis päikse käes on ikkagi väga soe.. eriti nüüd peale kolme nädalat (ja 7000km autoga läbimist ?!) Rootsis, Eestis ja Austrias oli siia tulek niii hea..jõudsime koju kell 2 öösel ja vajusime unele ja järgmine hommik oli niii ilus ilm, et naeratus näol aint käisime ringi..kuigi nende kolme nädala väsimus alles praegu sai mind kätte ja eile oli natuke selline tunne, et äkki jään haigeks..aga täna on parem ja söön magusaid kiivisid ja joon palju vett ja ei kavatse mingil juhul haige olema hakata.. eile tõime oma lõvipoeg Sebastiani ka koju, kes ei olnud just väga õnnelik Mate nähes..aga täna tal on juba üsna suva tundub..elueest mõnuleb vannitoa põrandal sest seal on põrandasoendus..

Ma varsti teen kodust ka pilte ja näitan teile..kui blogimise soonele saan siis võibolla isegi täna õhtul juba :) ainuke nõme asi siin on, et majas sees on niiiii külm..sest siin ei ole mingit kütet ega radiaatoreid ega korralike aknaid ju..lihtsal põhjusel- siin on külm umbes kaks kuud aastas ja ülejäänud kümme kuud on hea kui majas on külm sest väljas on koguaeg palav..aga need kaks kuud on ikka korralikult külm toas..aga meie uus kamin õnneks kütab päris mõnusalt ja magamistoas on elektriradikas, nii et pole hullu..minu jaoks veel harjumatum on aga see, et kõik põrandad on ju kahhel plaatidest ja jala all nii külmad koguaeg..siin on muidugi jälle sama loogika, et see aitab suvekuumuses ( üle 30c sooja on juuli ja august) maja veidi jahedama hoida.. ma täitsa ootan juba seda päris päris sooja..Morgan ütles, et alates jaanuari lõpust hakkab aint soojemaks minema ja märts on juba tavaliselt vähemalt 20 kraadi ringis..woop woop! mulle meeldib hispaania! :) vaene Mate ainult suutis selle kolme külmas veedetud nädalaga sellise vammuse endale selga tekitada, et nüüd ta isegi tänase 9kraadi juures ei jaksa kaua joosta..

Vaatan just netist hispaania keele kursusi..tahaksin järgmine nädal alustada nendega..ühel koolil on intensiiv kursus 4 nädalat ja 4 tundi päevas esmasp-reedeni...ma ei tea kas see on hea idee? kuidagi tundub, et äkki saan liiga palju infot korraga ja nii ruttu ja ei suuda seda salvestada..teine variant on semi intensiiv..see on ka 5 päeva nädalas aga 2,5h korraga 4 nädalat järjest..kuidagi tundub inimlikum..keegi on päevas järjest 4h keelt õppinud? kuidas tundub? jaksab aju selle ära ka töödelda?

muud nagu praegu polegi uudist..tahan keeletundidega alustada ja eks siis vaatab edasi..üks mõte oli kevadel proovida meie lähedal olevasse kaubanduskeskusesse mõnda riiete poodi tööle saada (morgan ütles, et see on üsna lihtne sest siis hakkab turismishooaeg ja neil vaja inimesi, kes võimalikult palju keeli räägiks) kuskil kolm neli kuud oleks see ehk praktika mõttes hea plaan..saaks hispaania keele äkki normaalsele tasemele..ja shoppamiseks raha teenida :) peaks meelde tulemata üldised asjad vene keeles ka, et kuidas särki müüa ja suurust küsida..sis oleks eriti hea, sest siin palju venelasi. aga no sinna paar kuud aega..

niih aga ma nüüd lähen teen kohvi ja pakin meie asjad lahti..pesupäev on täna!

kallistades,
Laura

7 comments:

Helen said...

niiii tore, et hakkasid jälle blogima :) ma vist ei teagi kui mitu korda ma ikka aegajalt chekisin su blogi, et huvitav kas sa oled midagi kirjutanud jne, arvasin juba et sa ei hakkagi pidama :P aga ikka igaksjuhuks jätsin favouritside tulpa alles ja näeeee tulemus on käes ;D niiii tore ootan juba järgmisi jutte :)
muahhhhhh kallllipai
ps - minuga on lood endised, iga päev ütlen talle juba - get out, get out, get ouuuuuutttt! ja juba näitab esimesi märke sõnakuulmatusest, olen ta vist juba ära hellitanud :D

Laura said...

hahahah Helen sa oled nii nunnu :D ja nii kiire..ma just lõpetasin sissekande ja mõtlesin, et saadan meili laiali, et blogin nüüd jälle :D sina võitsid! ja küll härra tuleb varsti välja..ma arvan, et siis kui tal igav hakkab :) kallimusi ja ilusat sünnitamist sulle :D muah!

jose ignatsio said...

kodupilte kodupilte :) ja mulle ka meeldib et sa uuesti blogid!!! ja neli tunid päevas keelt õppida kannatab muidu är küll aga ma ei tea kas siis ka kui õues on nii tore ilm...

laura said...

mul ka läks tuju nii heaks, kui lugesin, et saan teada, mis laura mõnusas hispaanias teeb.
ma olen testinud seda nelja-tunnist-hispaania-keele-õppimist ja ütleks, et kui see toimub näiteks kord nädalas, siis on hea. muidu ehk kulutab ära. võta 2,5-ne, saad praktikat kohapeal nagunii ja tulebki kokku 4 tundi :)

isiil said...

oh jess oh jess oh jess mu kirjaneitsi ja sõsar on tagasiiii blogosfääris:) nii torrree...peale friendsi nüüd mu teine lempar mida kohvi saateks teha on siin hängata :)

grete said...

oioi aja siis meit kiilaks kui teil palavus hakkab. tee talle mohawk. küljed paljaks :) hihihi. ja nii tore et sa blogid jälle, ma muudkui nagu narr juba tuhat korda nägin seda unaruses blogi pealkirja!

Merli said...

semi intensiiv :)