Tuesday, February 8, 2011

Torrevieja

Saatsin täna Morgani ära ja hängin pühapäevani oma loomaaiaga..5 päeva ma polegi veel kunagi olnud üksi siin aga nüüd olen juba koduga üsna harjunud ja usun, et need mööduvad üsna probleemivabalt..aga et täna on ikkagi natuke üksik olla ja ei oska nagu midagi peale hakata siis kirjutan teile natuke üldist infot Torrevieja kohta, kus ma nüüd siis elan..ise ka kõike ei teanud ja sellepärast hakkasin netist lugema ja panen siis siia ka juba kirja..näiteks, et

*Torreviejas elab 103,540 inimest ja neist 52,8% on välismaalased ja 47,2% hispaanlased. Esikohal on suurelt UK elanikud (13,044) ja siis edasi tulevad sakslased (3964) ja venelased (3461) ja marokkolased (3052) ja rootlased (2957) ja rumeenlased (2451) ja statistikas olid veel ka ära toodud norrakad ja ukrainlased. Venelasi on tõesti palju ja inglasi ka..sakslasi pole ma nii palju kuulnud või täheldanud aga on täitsa ainult vene keelsete siltidega poode ja meie oma kodutänaval on mitmes majas venelased..siinkohal peaks ära mainima, et meie kodukandi venelased käivad koguaeg aint hommikumantlites ringi..no ilmselgelt õhtul kui koera jalutavad ja hommikul ka..aga ka keset päeva nad tuterdavad hommikumantlis tihti tänaval siin..nii naljakas nagu pidsaama pidu on mõni laupäeva keskpäev meie hoodis..aga ühtede vastas naabritega olen rohkem rääkinud isegi vene keelt purssisin..väga tore tädi on ja nende koer Teddy on Mate parim sõps siin..see tädi ja ta mees kes on ukrainlane on siin juba 8 aastat elanud.

* The World Health Organization on nimetanud Torrevieja üheks tervislikumaks linnaks, kus elada. Meie õhu teeb siin eriti heaks lisaks merele veel kaks soolajärve, mis Torreviejat ümbitsevad ja erilise mikrokliima loovad. Ja suved on Torreviejas kuumemad kui kuskil mujal hispaanias vähemalt nii väidab internet.

* ma ei leidnud netist elanike keskmist vanust aga ma olen kindel, et see on palju vanem kui keskmine tavalises hispaania linnas.. sest Torreviejas elab niiiiii palju pensonäre..kuna meie veel ei ela kesklinnas, kus on igasuguseid inimesi ja rahvast liikvel , vaid rannas ääres ilusas ja rahulikus rajoonis siis mõnikord on küll tunne, et jalutad vanadekodu aias kuskil..ja õhtul ei liigu hingegi sest vanainimesed magavad nii hilja..aga see on muidugi praegu ainult nii..kui hakkab turisti hooaeg on just siin meie lähedal avatud rannabaarid ja rahvast rohkem kui vaja vist.. torrevieja elanike arv pidi peaaegu et kahekordistuma suve hooajal..

*üldiselt erilist ajaloolist väärtust ja vaatamisväärsust meil siin pole..selle asemel on ilusad rannad ja armsad kohvikud ja u.300 päikselist päeva aastas :) (ainult selle viimase asja kirjutamine paneb mind juba naeratama) Kuigi meil on olemas vana viewpoint, mis on üsna meie kodu lähedal ja paar muuseumi ka..Mere ja soola muuseum ja Loodusmuuseum aga ma pole veel kuskil käinud loomulikult..samas väga ei ole kiiret. Paar ilusat kirikut on muidugi ja väga mõnus suur nature park, kus me mõnikord jalutamas käime..tsirkuse telki näen üleval tihti ja veekeskus on lahti kui ilm on soe ja iganädalane turg on ka kuhu ma väga kibelen minna juba :)

*tegelikult igast kontserte ja üritusi ja etendusi ja asju on üsna palju aga ma pole veel päris selgeks saand kust uurida ja kuhu helistada. Tunnen, et natuke pean veel harjuma ja siis saab hakata rohkem väljas käima ja uusi kohti avastama..Morgan ei tea üldse midagi eriti sest tema ju aasta otsa reisib ja siis peab igalpoole käima ja kuulama ja tegema ja suhtlema nii, et siin kodus olla ta parema meelega ei lähe kuhugi ja jalutab rannas nii, et pean ise otsima hakkama üritusi ja kohti natuke aktiivsemalt.

eino ja mida ma just lugesin netist..11 veebruar on meil siin selline üritus ja Morgan pole siin ja ma üksi ei lähe ju
3rd Drag Queen National Contest.
Feature artist is one of the national Drag Queen muses, “La prohibida”, who has released several discs on the market and counts with a wide international curriculum, as she has performed in many European countries.
nii kahju..kindlasti oleks lõbus olnud!

Ennem kui Micha ja Andre ära sõitsid käisime söömas..siiani pole meist keegi veel kohanud korraliku sushit Torreviejas kahjuks..mis on imelik sest isegi tavaliselt poest ostetud kala ja krevetid on imehead ju ja nii värsked..igatahes olime väga elevil kui avastasime vast avatud sushi resto ja läksime seda kohe kõik proovima..kõrgete ootustega muidugi..asustime sisse ja olime ainsad inimesed..hmm..leti tagant kostis rõõmud PRIVET ja paksu kuldketi ja Versce brilludega tsärgis vene neiu tuli meid teenindama..võttis tellimus ja siis tuli tagasi ja ütles et neil krevetid on otsas ja tuunikala on ka otsas..hmm..okei muutsime siis oma tellimuse ära..olime ikka veel ainsad neli inimest ja no igaüks tellis kaks erinevat asja plus miso supi..esimene söök (supp mis peaks ju aint kaussi tõstmise vaev olema) saabus 45min hiljem !! ja siis peale seda hakkas täiesti suva aegadel tilkuma sushisid..näiteks olime me seal olnud 1 tunni ja 40min kui Morgan oli kõik saand kätte ja ammu ära söönud..Andre oli ühe asja saand ja Micha ühe ja mina pold ikka veel midagi peale supi saanud..meil hakkas tõsiselt üle viskama sest preili ettekandja ei tuld vabandama ega midagi ja kui Morgan lõpuks ütles, et kas te unustasite ära või need ongi mõeldud homme tulema siis ta vihastas nii et prõmmis köögi uksega ja loopis mingeid nõusid kuskil kaugel ja oli üldse väga tige meie peale..ega me ka õnnelikud pold..eriti mina oma tühja kõhuga kui teised kõik juba lõpetama hakaksid..lõpuks sain ka oma asjad kätte ja siis tuli välja, et neil on ainult ÜKS inimene köögis tööl??! kuidas sa saad üldse niimoodi sushi restot teha..muidugi üks inimene ei jõua ju keerata neid rulle nii ruttu ja me olime veel ainsad inimesed too õhtu! ja kõige tipuks oli see kõige sitem sushi, mida ma kunagi söönud olen..kui me Liisiga ükskord riisi üle keetsime ja kõik jäi vee maitsega oli ka parem kui see, mis me seal kaks tundi ootasime.. niiiii suur pettumus! nii et sushi isuga peame me siin kannatama, ise tegema või sõitma Alicantesse, kus me teame üht ülihea aga natuke kallis restot..

lõpetuks veel mõned pildid meie pühapäevast..19c sooja ja 4tunnine rannajalutuskäik..nii mõnus! (esimesed turistid on ka kohal..kamp noori venekeelt kõnelevaid inimesi oli juba poolpaljalt rannas kuigi tuul oli suur ja bikiini soojast oli asi kaugel)