Thursday, February 3, 2011

typical spanish

ma olen ise ka juba üks typical spanish..ütlen, et kirjutan homme ja siis läheb kaks päeva nii mööda, et ma aru ka ei saa..palun andeks igatahes..nüüd siis mõned typical spanish momendid, mis meil juhtunud on..seda esimest,millest ma shoki sain osad on kuulnud aga nii sissejuhatuseks räägin selle ka ikkagi lühidalt ära..

Algselt oli meie elutoas selline suur ja vana kamin, mis väga hästi ei toiminud ja võttis üldse kole palju ruumi...


kui novembris siia jõudsin siis esimene projekt oligi kamina vahetus sest Morgan oli seda ammu teha tahtnud..ühtpidi kasutad kaminat siin hispaanias võibolla kolm kuud aga teistpidi need kolmkuud on see peaaegu et ainus asi,mis maja soojendab kui just elektriarvet miljonini ei taha ajada puhurite ja radikatega..ühesõnaga käisime ostsime uue kamina..kamina tagant pidi seina ära plaatima et kuumus värvile liiga ei teeks..Morgan on neid samu töömehi ennem ka kasutanud nii, et ta teab neid ja seletas ära millised plaadid me tahame..valged, et väga silma ei hakkaks elutoas ja nad ütlesid, et toovad need ise ära siis..me olime veel just paar päeva ennem tööde algust arutanud kui halvasti hispaanias töömehed kõiki asju teevad, et peab ikka koguaeg silma peal hoidma..no nad samal ajal vahetasid ka põranda ära ja seda tegi korralikult, nii et kamina panemise ajaks julgesime meie toidupoodi minna..BIG MISTAKE! jõuame koju kahe tunnipärast ja enamus elutoa nurga plaate on seinas..ja need on suured ja PRUUNI kirjud!!! mina langesin minestusse kui koledad need on muidugi ja olin täiesti shokis..Morgan oli üli rahulik sest tal on see maja juba 5 aastat ja ta on seda kõvasti ümberehitanud ja typical spanishiga väga harjunud..kuna ma ikka veel hingeldasin siis ta läks küsima, et kuulge mis juhtus, et need pole ju õiged plaadid..mille peale tuli õlgukehitav vastus, et neid mis te tahtsite polnud me võtsime siis ühed teised (??!!!) tahtsime valgeid aga nad võtsid tumepruuni säbrulised..no ühesõnaga midagi teha väga polnud sest plaadid olid seinas ja kutid veel lisasid juurde, et kas mingi probleem on, et meile küll meeldivad...väga armas muidugi aga et nemad ei ela siin ja meile Morganiga kohe üldseee ei meeldinud siis Morgan värvis lihtsalt üle need plaadid hiljem ja elutuba nagu te juba teate on nüüd selline..



järgmine näide: tellisin endale jõulukingiks ameerika netipoest saapad, mida olin nii kaua tahtnud.. tellimuse saatsin sisse kuskil novembri lõpus ja ameerika posti tracking süsteem ütles, et hispaanias jõudsid nad detsembri teisel nädalal.. arvestasin, et madriidi tollist paki jõudmine siia võtab hispaania posti arvestades sama kaua kui paki jõudmine ameerikast hispaaniasse ja ma ikkagi ülehindasin neid! käisime me ju vahepeal eestis ja rootsis jõuluks ja tagasijõudes polnud ikka veel mingit paberit ega pakki tulnud..helistasime siis sinna tolli ja alguses ei leitud meie pakki üldse süsteemist kuigi usa posti süsteem kinnitab et madriidi toll on selle vastu võtnud..nädal hiljem ehk siis jaanuari lõpus helistame uuesti.. Vastus:A me saatsime teie paki tagasi Usasse ?!??!? WHAT? MIKS? tädi ei oska midagi kosta sellepeale muidugi.. vaatas süsteemist, et tõesti vist ei saadetudki meile välja mingit teatist ja tellimuses oli ka Morgani number, mis koguaeg töötas aga sinna nad ka ei helistanud..lihtsalt saatsid paki tagasi sest ma ei olnud tulnud madriidi tolli küsima mis toimub? ma olin niiii kurb ja vihane.. usa poest öeldi et tagasisaadetud pakk võib tulla kuni 8 nädalat (!!!) nii et ennem seda ei saa nad mu raha tagasikanda ega paki uuesti saata..VIHKAN hispaania posti kogu hingest nüüd..Usa poest kirjutas ka see naine hiljem, et hispaania pakkidega on neil pidevalt probleeme..
..typical spanish ühesõnaga :(

kolmas näide: otsime praegu korterit Torreviejas, et korda teha ja välja rentida ja hiljem maha müüa..leidsime mõni nädal tagasi super hea hinnaga korraliku, mis meile meeldis..Morganil oli juba ennem otsima hakkamist pangas räägitud ja öeldi, et ta saab laenu..nii et ütlesime sellele maaklerile kohe, et see korter meile meeldib tahame selle osta..ainult et 10päeva läheb pangas aega sest Morgab viib siis paberid sisse ja nad peavad ootama peakontorist pabereid tagasi..onu ütles jah muidugi oi kui lahe tore tore..olime juba üli rahul..pabereid veel ei kirjutanud midagi sest ootasime raha ju..samapäev kui Morgan sai pangast asjad kätte helistasime siis..onu teatas..ma eile müüsin ära juba korteri kahjuks..WHAT? MIKS? tuli mingi ebalev mittemidagi ütlev vastus..Morgan läks nii närvi ta peale..ta teadis ja sai aru, et ootame ainult pangast raha, kus on juba jah sõna öeldud, et me saame laenu ja müüs selle vahepeal maha..ju siis keegi pakkus rohkem vms..aga muidugi ta ei helistanud ega andnud meile teada ega mitte midagi..sitakott! ühesõnaga jäimegi ilma sellest..Morgan ütles talle, et ta tuleb noaga talle kontorisse pärast mida onu ütles, et ta püüab meile midagi uut leida aga ei julgenud enam hiljem toru võtta..Otsisime sis uue onu ja vaatasime edasi kortereid..kahjuks meie budgetis ei ole mitte midagi nii suurt ja head kui see esimene, millest ilma jäime..tüüpiline aga lõpuks kui selle silme eest ära saime leidsime ühe väiksema aga täiesti smack in the middle of center ja seal peaks olema lihtne välja üürida..kuna see on panga korter ja me ei old vaimustuses aga see oli päris tore siis Morgan pani pakkumise päris palju madalama kui nad hinnaks tahtsid..aga tundub, et läheb läbi..siis on hea sest selle raha eest oleks see päris super saada..homme ülehomme peaksime teada saama, kas läheb kaubaks või ei..aga no siiamaani natuke kripeldab meil mõlemal, et me sellest esimesest nii nõmedalt ilma jäime..typical spanish

neljas näide: algab illustreeriva pildiga :)


kuna tädi keeltekoolis ütles, et tunnid hakkavad neljapäeval (tegelt typical spanish ta ütles, et VIST neljapäeval..ma küsisin, et mismoodi vist..et no arvatavasti neljapäeval aga ma helistan sulle üle kui ikka hakkavad neljapäeval..ilmselgelt ta ei helistanud ja täna on neljapäev nii et VIST ei hakanud siis ikkagi..või hakkasid ja ta ei helistanud, mis oleks ka typical spanish)..ühesõnaga siis veel kui ma arvasin, et tunnid hakkavad neljapäeval läksime Morganiga busside süsteemi uurima..sest tema ei ole ju kunagi bussiga siin sõitnud ja ei tea midagi aga mul on vaja kolm korda nädalas hommikul 9.30 kesklinna tundi saada..olin juba varem vaadanud välja, et hästi kodu lähedal on üks bussipeatus..läksime siis sinna ja hakkasime plaani uurima..siia peatusesse käib ainult üks buss aga just see, mis peaaegu et keeltekooli juures peatub nii, et olin juba õnnelik..aga ilmselgelt rõõmustasin liiga vara..peatuses on kirjas, et buss käib umbes iga 20min tagant..ju siis oli just läinud buss sest ootasime üle 20min seda..sõitsime siis linna ja uurisin kas Morgan teab, kus bussiajad võiks üleval olla..sest ma ei saa ju minna 9.30 linna 20minutilise varuga (muidu meie juuurest linna sõit võtab max15min) et äkki just buss läks ja ma ei jõuagi tundi..et kuskil peavad ju ajad olema,millal see buss käib..Morgan ütles kohe, et see on hispaania, et ta ei usu, et bussil ajad on..mina muidugi vaidlesin, et kuidas see võimalik on..et bussil mis käib nii suurte vahedega pole kindlaid aegu..kuidas inimesed siis lähevad kuskile tööle või mujale, kus peab kella järgi minema kui nad ei tea millal buss käib? vaidlesime ja vaidlesime kuni Morgan küsis bussijuhilt, kes kehitas õlgu ja ütles et ei ole mingeid aegu umbes käib nii 20min tagant ja umbes 7.00 või 7.30 läheb esimene..WHAT?MIKS? mis süsteem see on..et peangi koguaeg minea 20min tagavaraga bussi ootama? maksimaalselt nõme ju..ma niigi pole hommiku inimene..korra mõtlesin, et hakkaks rattaga käima sinna..ma arvan, et läheks kuskil 35min või natuke rohkem..kokku samapalju kui varuga bussi ootamine..nii et ma ei teagi kuidas ma siis nüüd linna käima hakkan..Morgan läheb järgmine nädal Dubaisse sõitma, nii et pean üksi siin kuidagi linna saama..täitsa nõme! typical spanish!

lõpetuseks veel Micha räägitud lugu..kui nemad oma majas remonti tegid siis vannitoa plaatimisel hispaania töömees tarkpea alustas plaatimist KESET põrandat, mitte seina äärest..ja siis kui jõudis seina äärde pidi terve vannitoa ääristama mõlemalt poolt poolikute lõigatud plaatidega sest ilmelgelt ta ei mõõtnud vaid alustas suvaliselt keskelt..muidu oleks ilusti mahtunud terve plaat veel aga nüüd pidi mõlemale poole poolikud lõikama..geniaalne eks! :D mul on niiii hea meel, et kõik suuremad ümberehitus tööd ja aknavahetused jne on Morganil siin aastaid tagasi tehtud..ja värvimised jne..ma oleks küll hulluks läinud raudselt! kui igapäev tuled koju ja midagi on valesti või lollisti või koledasti tehtud!

aga positiivsemal noodil on siin ikka veel päike ja muidu on kõik mõnus ja tore..lihtsalt tuleb harjuda typical spanishiga!

poisid tsekivad, mis naabrid oma rõdul teevad.




ahh unustasin veel öelda, et kelleaegu siin töömeestele ja muidu parandaja meestele ei eksisteeri..nad kas tulevad hommikul 10-14 vahel või õhtul 16-20 vahel ja kui küsid, et kas täpsemalt ei tea siis kunagi vastust ei saa..niimoodi olen ma oodanud interneti meest ja põranda plaatijaid ja elektriku! the world revolves around the spanish!

1 comment:

kaire said...

nende tuupiliste hispaania lugude peale utleks tuupiline itaallane uhe kaega vehkides - NORMALE! :)
minu uus boos on toenaoliselt madriidi office's nii et tuleb vist varsti ka rohkem madriidi lende ja typical spanish kokku puuteid...
Kalli, Kaire